Tuesday, March 15, 2011

Rupanya Namewee Pengikut Al Juburi


Wee Meng Chee atau lebih dikenali sebagai Namewee ini telah pun membuat satu lagi kontroversi mengenai video klip dimana kali ini dia menghina Azan agama Islam.

Berikut merupakan terjemahan video tersebut

"Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orang hendak memesan mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, hendak kuih pau besar pula! "

Kali ini, video klip tersebut telah menimbulkan kemarahan orang melayu di seluruh Malaysia. Banyak pihak yang mendesak agar Namewee dikenakan tindakan termasuk tahanan ISA. Justeru itu banyak pihak yang mula menyelidik akan latar belakang Namewee ini berikutan tindakan tidak bertanggung jawabnya itu.

Maka salah seorang rakan yang pernah menjadi rakan sekuliah Namewee ketika di Ming Chuan University pun menghubungi penulis. Setelah hampir 3 jam berjumpa di sebuah restoran di bangsar maka barulah penulis sedar mengapa tiada sebarang tindakan ataupun teguran yang dilakukan oleh parti pembangkang.

Rupa-rupanya Namewee ini adalah peminat setia Datuk Seri Anwar Ibrahim, malah dia juga telah pun mendaftar sebagai salah seorang ahli Parti Pakatan Rakyat. Pada mata Namewee, Anwar Ibrahim adalah seperti idolanya Fung Hu-Hshiang yang kononnya situasi Fung juga seperti Anwar Ibrahim.

Fung Hu-Hsiang telah disabitkan kesalahan merogol pembantu rumahnya serta ahli keluarganya. Fung mendakwa kerajaan Taiwan telah memfitnahnya bagi kepentingan politik mereka. Di sinilah Namewee melihat Anwar Ibrahim sebagai idolanya.

Namun begitu tidak bermakna tindakan Namewee dalam menghina Azan patut kita ketepikan. Ini merupakan tindakan yang tidak bertanggung jawab. Agama Islam adalah suci. Azan solat adalah suci. Sebagai rakyat yang beragama Islam kita harus mempertahankan kesucian agama kita.

Tidak kira sama ada kita berpihak dengan Kerajaan ataupun pihak pembangkang. Namewee harus dikenakan hukuman yang setimpal !

5 comments:

  1. cilake punya cina! polis tunggu apa lagi? tangkap je si cibai ni! kurang ajo!

    ReplyDelete
  2. memang nak mampus dia ni, aku jumpa tepi jalan, aku langgar dengan bas aku. padan muka biar mampos senang hati aku. Kawan lagi dengan mat jubo ni. biar dua2 mati katak

    ReplyDelete
  3. hanyategur18 March, 2011

    saya lihat, tiada sebarang tindakan atau teguran daripada PKR atau PAS. Nampaknya memang namewee ada kaitan dengan mereka. Mintak polis untuk menyiasat perkara yang tak sepatutnya berlaku ini. Umat islam amat marah dengan tindakan namewee.

    ReplyDelete
  4. jejakahandal18 March, 2011

    benci pulak aku tengok si makan bangkai ni. macam kerang busuk. nasib takde sebelah aku, mau aku tangan je mulut celupar kafir laknat ni

    ReplyDelete
  5. kita pergi rumah dia, kepong, tangkap ramai-ramai, lepastu hantar dia masuk ISA. biar bertahun dalam tu. lagi senang buang negara je, balik china la wei! pendatang!

    ReplyDelete