Friday, May 20, 2011

AMK Hanya Hebat Menyalak ! Lari Apabila Dicabar !




Sepanjang minggu ini, AMK sibuk menyatakan hasrat mereka untuk berkumpul di hadapan bangunan Utusan Malaysia untuk membuat satu demonstrasi bantahan terhadap suratkhabar melayu itu. Bukan calang-calang lagi kenyataan yang mereka buat demi menunjukkan bahawa mereka berani dan tidak gentar untuk menyuarakan bantahan mereka.

Pemuda UMNO, dan PERKASA yang ternyata ingin mempertahankan Utusan Malaysia menyahut cabaran AMK dan turun ke Pejabat Utusan Malaysia hari ini demi menghadapi Demonstrasi Terbesar dakwaan AMK.

Namun apa yang memalukan, kelibat kumpulan AMK tidak langsung kelihatan. Mereka seolah-olah gentar dengan semangat yang dipertunjukkan oleh Pemuda UMNO dan PERKASA. Jika sebelum ini, mereka dengan lantangnya melaungkan AMK tidak akan takut dengan Pemuda UMNO dan PERKASA, namun tindakan mereka pada hari ini jelas menunjukkan AMK hanya Jaguh Menyalak tetapi apabila berdepan dengan cabaran sebenar, AMK hanya tahu lari lintang pukang ibarat anak anjing yang ketakutan.

AMK memberikan alasan, mereka menyertai perhimpunan LYNAS atas arahan pihak atasan PKR, namun tindakan "Last Minute" ini hanya menunjukkan mereka sebenarnya gentar dan takut untuk berdepan dengan Pembela Bangsa Melayu yang sebenar.

AMK jelas mendapat ajaran dan tunjuk ajar daripada ketua mereka Anwar Ibrahim dalam kehebatan memberikan Alasan semata-mata. Tiada langsung keberanian atau semangat berjuang daripada ahli AMK. Bagaimana AMK ingin mempertahankan bangsa Melayu? jika tiada jiwa yang berani dan tidak gentar dengan cabaran?

No comments:

Post a Comment