Saturday, June 11, 2011

Bantulah Rakyat, Bukannya Membebankan Mereka..



PARTI KEADILAN RAKYAT kini telah mengarahkan agar barisan pemimpin mereka untuk turun padang bersama-sama rakyat. Kini pemimpin-pemimpin tersebut boleh mengeratkan siratullrahim diantara sesama mereka demi kepentingan bersama.

Sudah menjadi tugas seorang pemimpin untuk mendengar segala keluhan rakyat, kemudian bertindak untuk membantu rakyat meringankan beban yang dipikul mereka.

Tapi apa yang terjadi adalah berlainan sama sekali. Nampaknya kini Parti Keadilan Rakyat kini sedang berusaha untuk bertungkus lumus turun berjumpa rakyat hanya untuk menyusahkan mereka lagi, dan bukannya untuk membantu!

PKR mengarahkan ahli DUN dan Ahli Parlimen mereka untuk meminta bantuan sumbangan kewangan daripada rakyat bertujuan untuk menampung perbelanjaan pilihan raya mereka pada PRU ke 13 nanti. Ahli DUN dan Parlimen PKR diarah untuk mengumpulkan sumbangan sehingga RM2 Juta bagi tujuan tersebut.

Apakah balasan yang diterima oleh rakyat jika mereka memberi sumbangan?

PKR hanya akan memberi satu sijil penghargaan yang ditandatangani oleh Presiden PKR Wan Azizah, Azmin Ali dan Datin Tan Yee Kew kepada mereka yang memberi sumbangan.

Hebat sekali PKR! Tahniah para penyokong PKR!

Seharusnya rakyat dibantu dan bukannya dibebankan dengan masalah dalaman parti PKR sendiri. Mengapa rakyat yang perlu dijadikan mangsa? mengapa tidak dikumpulkan sahaja daripada Menteri Besar Selangor sendiri? Bagi dia, RM2 Juta tidak akan membawa kesan langsung!

Adakah ini jenis sebuah parti pemerintah yang diinginkan rakyat? Duit rakyat dihabiskan dengan perkara-perkara yang tidak mendatangkan hasil seperti Majlis-majlis sambutan ulang tahun yang memakan belanja sehingga RM300,000! Hutang negeri semakin bertambah! Duit hasil tinggalan Kerajaan terdahulu habis digunakan tanpa diketahui dimana ianya digunakan.

Dimana dana yang diberikan oleh IMF kepada PKR? Habis digunakan untuk menjamu para pemimpin lain dengan amoi cina?

Rakyat Selangor harus menolak Parti Keadilan Rakyat pada PRU ke 13 nanti. Ternyata PKR tidak mampu untuk menjaga kepentingan, kebajikan dan kemajuan rakyat Selangor.

Barisan Nasional Untuk Rakyat !

Rakyat Didahulukan
Pencapaian Di Utamakan

No comments:

Post a Comment