Saturday, July 9, 2011

Panas! Anwar Diterajang Pihak Polis!


Dalam perhimpunan haram BERSIH hari ini yang kononnya mahu menyelamatkan negara Malaysia dari kerajaan Barisan Nasional yang zalim, Anwar Ibrahim ternyata gagal untuk mencapai matlamat menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalan raya seperti di Mesir.


Berbanding dengan BERSIH 1 yang kehadirannya mencecah 30 ribu penyokong Pakatan, perhimpunan haram kali ini yang diterajui oleh kafir Ambiga hanya mampu membawa kurang dari 10 ribu peserta saja..

Biarpun cuba di spin oleh portal pro pembangkang tentang kehadiran yang kononnya mencecah ratusan ribu penunjuk perasaan di ibunegara, ternyata gambar dan realiti sebenar tak mampu mereka putar belitkan.

Tahniah kepada pihak Polis yang menangani semua pengkhianat-pengkhianat negara tersebut dengan baik. Walaupun PDRM seringkali diprovokasi oleh para penunjuk perasaan, namun etika profesional Polis telah berjaya membuatkan keselamatan ibu negara dikawal sepenuhnya.

Bagi Anwar pula, dia yang sebelum ini mengatakan akan turun mengepalai demonstrasi BERSIH ini, terbukti hanya cakap kosong belaka. Kelibat Anwar langsung tak kelihatan di jalanan. Dia hanya berkampung di Hotel Hilton kerana takut ditahan oleh Polis Anti Rusuhan.

Dan didalam satu insiden rempuhan oleh pihak Polis di Hotel tersebut, diberitakan bahawa pengawal peribadi Anwar telah cedera akibat bergelut dengan Polis. Anwar mengambil kesempatan ini untuk berlakon seolah-olah dia pun mengalami kecederaan yang teruk juga.

Anwar yang kelihatan sihat walafiat semasa rempuhan Polis reda di Hotel Hilton, tak semena-mena terus jatuh sakit ketika mengiringi pengawal peribadinya ke Pantai Medical Centre. Anwar memang bijak memanipulasi keadaan untuk kepentingan peribadinya sendiri.

Ketika ditemui oleh media di Hospital tersebut, Anwar memberitahu kononnya dia terpaksa melakukan CT Scan dan terpaksa dipakaikan pendakap leher akibat dari kecederaan yang kononnya dilakukan oleh Polis.

Inilah skill lakonan Anwar yang memang terkenal sejak dari zaman Sg Buloh lagi.. Dalam sekelip mata Anwar boleh berubah darpada sihat walafiat terus kepada sakit nak mampus. Memang Anwar harus dinobatkan sebagai pelakon politik terbaik abad ini.

Rakyat harus buka mata dengan semua tipu helah Anwar. Semua ini dilakukannya semata-mata untuk melepaskan diri dari perbicaraannya tak lama lagi. Lakonan Anwar ini juga bertujuan untuk memburukkan imej Polis dan juga kerajaan DS Najib.

Anwar memang lah sebenar-benarnya manusia dua alam.. Anwar sanggup lakukan apa saja demi survival politik hapraknya. Hanya manusia yang buta dan tuli sahaja yang masih terpedaya dengan semua lakonan gampang Anwar ini!

No comments:

Post a Comment